YALIN OLAN AŞKIN YALAN HALİ - SUFİ SAJA

.

"Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."Kemal ATATÜRK .

9 Mayıs 2008 Cuma

YALIN OLAN AŞKIN YALAN HALİ


Aslında o kadar çok şey var ki anlatacak ama kısa yazacağım. Bir zamanlar ne kadar YALIN yaşandığını düşündüğüm o aşkın günümüz şartlarında ne kadar yapaylaştırıldığı yapay ve sanal bir sistem üzerine oturtulmak istendiğini düşününce birazcık daha karamsar olmaya başlıyorum. Neden bunu yazıyorum, görsel ve yazılı basında ilişkilerin düzeysizliğini görünce yaşanılan eylemin aşk olmayı bırakın sevgi bile olamadığını düşünüyorum. İlişkilerin temeli para eksenli olmuş durumda. Televizyon reklâmlarında bile evlenme niyetinde olan genç kız evlenme zihniyetini küçücük bir şey yeter hayatım ile anlatıyor. Bir kaç tanede izdivaç programı adı altında......…, zengin eş arama düşüncesinde olanların katıldığı programlar var. Bakıyorum hayatını birleştirmek istediği kadına yâ da adama sorulan ilk soru eviniz var mı? Çalışıyor musunuz? Maaşınız var mı? Soruları oluyor tabi hak vermiyor da değilim ancak ilişkide ilk bakış açısının bu olmaması gerekliliğine inandırmak istiyorum kendimi. eskiden yok muydu tabiî ki vardı ama bu kadarda temeli para üstüne kurulu değildi hatta hatırladığım bir türkü var "ben varmam inekliye yoğurdu sinekliye Allah nasip eylesin omuzu tüfekliye diye." Tabiî ki bunun böyle olmasına iten sebepleri sıralamak o kadar kolay ki. Ama yinede ilişkilerde öncelik sırasının bir kâğıt parçası olmaması gerekir diyorum. İnsanlar bir ilişkiyi bitirdiklerinde içlerinde biten bir şeyin acısını yaşasınlar, onlar bir şey katsın bir dahaki ilişkilerinde öğrendikleri deneyimleri onlara güzel şeyler kazandırsın istiyorum. İşin kötü tarafı tabi bu. Canıgönülden dileğim ise aşkların o saflığını ve YALINLIĞINI ömür boyu ilk başladığı güzellikteki gibi korumasını ve olgunlaşan bir şarap tadına ulaştırmasını umut ediyorum. Umut ediyorum sadece umut….......

Hiç yorum yok: