YAŞAYAN EFSANE: NOEL BABA - SUFİ SAJA

.

"Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."Kemal ATATÜRK .

30 Aralık 2008 Salı

YAŞAYAN EFSANE: NOEL BABA


M.S. 245 yılında zengin bir ailenin oğlu olarak Antalya’ya bağlı Patara’da (Bugünkü
Demre) dünyaya gelmiştir. Dini eğitim alıp rahip olduktan sonra hayatini çocuklara ve denizcilere adamıştır. Hatta yaşadığı dönemde denizcilerin kurtarıcısı olarak da
ünlenmiştir. Babasından kalan bütün mirası yardım işlerine harcamış, ancak bunu
yaparken kimliğini hep saklamıştır.
Özellikle İsa’nın doğum yıldönümü olan 25 Aralık’ta yaşadığı Demre’deki fakir olan kişilerin kapılarının önüne gizlice altın, oyuncaklar ve çerez bırakmıştır. Gece bacadan hediye bırakma hikâyesine gelince…

İnanışa göre Patara’da önceleri çok zengin olan bir şahıs fakirleşmiş
ve kızlarının çeyizini yapamayacak duruma gelmiş. Çaresizlikten kızlarını satmayı bile düşündüğü bir anda Nicolas durumu görerek onlara yardım etmeye karar vermiş.
Kendini belli etmemek ve gururlarını kırmamak için kızların evine gece gidip, onlar uykudayken büyük kızın açık olan penceresinden çeyizine yetecek olan bir kese altını içeri atıvermiş… Daha sonra ortanca ve küçük kızın çeyiz paralarını da karşılamak isteyen Nikolas pencereleri kapalı olduğu için bacadan atmış. Böylece de bacadan hediye bırakma öyküsü doğmuş. Bu olay uzun sure halk tarafından anlaşılamamıştır.
Sonunda hayali bir kahramana dönüşen Noel Baba; bu yardımlarına devam ettiği bir gece; bekçi tarafından fark edilip, yakalanınca ve başlığı çıkarılınca, Aziz Nikolas olduğu görülmüştür. Bekçi elindeki çuvalda altınlar oyuncaklar ve çerezler bulunduğunu görünce hediyelerin sahibinin Aziz Nikolas olduğu ortaya çıkmış bu tarihten sonra herkes onu iyiliksever bilge insan (Verenin eli görünmüyor anlamında) Noel Baba olarak tanımlamıştır.
Kuran’da da “Bir elin verdiğini öbür elin görmeyecek.”demiyor muydu?

NO-EL=el yok. Coca cola Noel babaya kırmızı giydirmiş Hollandalılar altına kızak ve 8 geyik vermişler bende ismine mana verdim, hata mı ettim sizce?

Kayıtlarda Mezarı Demre’de olan NOEL babanın 6 Aralık 343 te vefat ettiği yazılmakta, ancak ben onun hala o görünmez yardımlarını yaptığına, kendi harçlıklarını fakir fukara çocukların karınlarını doyurarak, gizli hediyeler dağıtarak yaşamını sürdürdüğüne inananlardanım. Nerede mi yaşıyor? Şu anda İzmir’de yaşıyor ve adı; Neolitikçi, yani bloğumuzun yazarlarından.
Ustamı tanıdığım ama henüz Pirimin cemalini görmediğim bir dönemdi.
Rüyamda Noel baba sırtında bir çuval ve” hoo HO Hoo HO”diye bağırarak İzmir’de bir okula girdi ben de o sınıfın öğretmeniydim. Çocuklara dağlardan getirdiği kartoplarını dağıttı. Çocuklar çığlık çığlığa idi. Çünkü hiçbiri kar görmemişti.” Ertesi gün rüyamı ustama anlattım.”Kızım sen Dede’min oğlunu görmüşsün,” dedi. Zaman geçti Pirimi tanıdım, rüyamı unuttum gitti. Bir gün Sarnıç köyüne gitmiştim orada bir genç tanıdım uzun kıvırcık saçları köyün çocukları omuzlarında sırtında, kucağında… Onlara oyunlar oynatıyor… O an elim ayağım titredi inanın. Rüyamdaki Noel Baba oydu işte. Sessizce yanımdakilere sordum kim bu diye: “Dede’mizin oğlu” dediler.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Mutlu, sağlıklı, ve bol kahkahalı yıllar hepinize..

Brajeshwari dedi ki...

Dilekcim
sevdim ben bu no-el'i..
umarim hepimize uğrar bu yıl..Umut ve sevgi dağitir en azindan..

sevgilerimle...

Primarima dedi ki...

No_ el = harika...hiç hata olurmu süper olmuş:)
sevgiler ve mutlu yıllar...

Tabiat Ana dedi ki...

sufi-saja ailesi yeni yıl size güzellikler ve sağlık getirsin sevgilerimle

beenmaya dedi ki...

kocaman yürekli sufi-saja ailesine şimdiden iyi seneler...herşeyin gönlünüzce olması dileğiyle kocaman sevgiler...

Belgin dedi ki...

Sufi-Saja yazarlarina mutlu, huzurlu ve saglik dolu nice nice yeni yillar diliyorum. Yeni yildada birlikte olmak dilegiyle

Sevgiler

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Huzurlu, sağlıklı, mutlu bir yıl geçirmenizi diliyorum. Sevgiler...

gaykedi dedi ki...

iyi seneler ve tekamül yolunda sevgi dolu kocaman adımlar dilerim sizlere :))

Unknown dedi ki...

yazının sonunda tüylerin diken diken oldu...
ne diyeceğimi de unuttum hadi bakalım :)
kalbine göre yıların olsun :)

Haccecan dedi ki...

büyük insanların karşında küçüklüğümü gördükçe eziliyorum...
yeni yılın tüm insanlığa hayırlara vesile olmasını diliyorum...
sevgilerimle, haccecanın :))

Aylin Ünlü dedi ki...

Bu aralar nete çok zaman ayırmadığımdan yeni yıl dileği için uğramak istedim.

Tüm güzelliklerin sizlerle olmasını diliyorum,mutlu yıllar:)

Gökkuşağı dedi ki...

:) Noel babanın isminin anlamıda yaptığı işler kadar güzelmiş bunları bilmiyordum.Bilgilendirmeniz çok hoş olmuş böylece noel baba gerçeğine herkesin inanması gerektiği gerçeğide çıkıyor ortaya her nekedar havada geyiklerle uçmasada :) herkesin hayal gücüne ve hayal etmeye ihtiyacı vardır sevgiyle kalınız.

HüseyinSYK dedi ki...

yüreği iyilik için atan ve hiçbir karşılık gözetmeyen ( maddi ve manevi olarak ) bir insan kim olursa olsun ister papaz ister haham isterse müslüman ( imamlık bence islami değil) yanındayız ve yaptığını tüm yüreğimizle alkışlarız..
Çocukları kalkan olarak kullanan ve kendine müslüman diyenlere de örnek teşkil eder umarım..:((

Adsız dedi ki...

son cumledeki inanın lafı gereksız olmus o kelıme cıkar lutfen dılekcıgım erenlerın her sozune ınanılır