İNCESAZ 6 / KALBİMDEKİ DENİZ / DİNLENESİ - SUFİ SAJA

.

"Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."Kemal ATATÜRK .

13 Mart 2009 Cuma

İNCESAZ 6 / KALBİMDEKİ DENİZ / DİNLENESİ


1997 yılında bir araya gelen, 1999’da ilk albümünü yayınlayan İncesaz grubu altıncı albümlerini yayınladı: “İnce saz 6 - Kalbimdeki Deniz”.

Kendine özgü müziğiyle, ilk yıllarda müzik marketlerin hangi başlık altında sınıflayacağını bilemedikleri İncesaz, geçen on iki yıl içinde kendi tarzını oluşturdu ve dinleyicisini buldu. Toplumun her yaş ve her kesiminin beğenisini kazanırken, aynı zamanda tüm dünyada ilgi gördü. İncesaz bir yandan geleneksel müziğimizin makam, ezgi, ritm ve tınılarını, klasik kemençe, tanbur ve kanun sazlarının icra tavırlarını korurken, diğer yandan da evrensel armoni, ezgi, ritm ve tınıları müziğine kattı.

İncesaz müziğini üretirken yüzyıllardır tartışılan “Doğu - Batı Sentezi” parantezine sıkışıp kalmadı. Kendi müzikal ifadesi için doğru bulduğu evrensel müzik dilinin çoğu unsurunu kullanarak sözünü olabilecek en özgür biçimde söylemeyi seçti.
İncesaz’ın “6 - Kalbimdeki Deniz” albümü 14 eserden oluşuyor. Albümde Neveser Kökdeş, Muhlis Sabahattin Ezgi ve Sadi Işılay’ın birer şarkısının yanı sıra, Murat Aydemir’in bir saz eseri ve Cengiz Onural’ın saz eserleri ve şarkıları yer alıyor. Şarkıların solistleri, “4 - Mazi Kalbimde” albümünün de solistliğini yapan Dilek Türkan ve “Oya - Bora” ikilisinden tanıdığımız Bora Ebeoğlu. Albümü dinlemek için Burdan

Alıntı KALAN MÜZİK

10 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

İncesaz,aynı isimleri gibi ince ince insanın içine işleyen müzik.
Çok değerli ve hiç bir zaman hakettiğini bulamayan bir grup.
Sevgilerimle

öykü dedi ki...

Ince saza bende bayılırım..cok severek dınlıyorum..

Unknown dedi ki...

Biraz geç tanıdım onları, melihat gülses'le olan ikieylül şarkıları cd'leri ile..ama çok sevdim. Bu da yine güzel bir albümdür eminim.

Beyaz Kare Tasarım dedi ki...

Ne güzel bir haber, teşekkürler...

Nilambara dedi ki...

ilk albümlerinden itibaren tüm albümlerini zevkle takip ettiğim, çok severek dinlediğim bir grup... albümlerinden birini dinlerken oluşturduğum blogumun da isim kaynağı :)
takip edememişim, yeni albümlerinin çıktığının farkında değildim, çok teşekkürler bu paylaşım için :)
sevgiler,

Filiz Benera dedi ki...

Bir müziksever olarak hiç tanımadığım bir gruptan bahsettin Sevgili Sufi..
Açıkçası utandım. Mutlaka dinlemeliyim. Bora Ebeoğlu'nun
Oya-Bora birlikte söyledikleri Sevmek Zamanı şarkısı benim favorilerim arasındaydı. Hala arşivimdeki yerini korur ve ara ara dinlerim. Umarım aynı tadı Dilek Türkanla oluşturduğu İncesazda da bulurum.
Hatırlattığın için teşekkür ederim
Sevgilerimle...

Vladimir dedi ki...

Önceki albümleri edinmiştim bunu da kesinlikle en kısa zamanda...

ıvır zıvır dedi ki...

geç fark etmiş olduğum bi grupdur...:( ama severek dinliyorum...
ve paylaşım içinde teşekkürler efendim...

Primarima dedi ki...

Ailecek çok sevıyoruz biz, öyleki Rima 6 aylıkdı dinlemeye başlattık, şu anda incesazın iki tane şarkısı favori halini aldı, onları dinleyerek uyuyor çoğunluk ile:)bu albümüde zevkle dinleriz elbette.

İLKAY dedi ki...

ben de çok geç buldum::((( ama buldum ::))

gerçekten çok ama çok hoş...
kalite budur...insan dinle dinle bıkmıyor...
çok teşekkürler paylaşımın için...
sevgiler,