ADAM SARRAFI ve DÖRT ARKADAŞI - SUFİ SAJA

.

"Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."Kemal ATATÜRK .

3 Nisan 2009 Cuma

ADAM SARRAFI ve DÖRT ARKADAŞI


Zamanın birinde balık çıkmıştı kavağa
Yiğit muhtaç olmuştu kupkuru soğana
Yuva yapmıştı manda söğüt dalına
Burnu Kaf dağından daha da yüce
Bir zat gelmişti ülkelerinin başına.
Toplanmıştı beş arkadaş kendince
Söyleşmişlerdi kendi kendilerince.

Sözüm “meclisten dışarı” dedi adam sarrafı
Bulgurluya gelin gitmek kolay da,
Dimyat’a pirince giderken olmamalı bulgurdan da
Buz üstüne yazarsak yazımızı,
Agop’un kazı gibi yutarsak her bir sözü
Bu sefer boşanıp ta yeriz semerimizi.

Söze karıştı cebi delik baba adam;
Bir yastığa baş koymalı
Bir kazanda kaynamalı
Mal da yalan mülkte yalan
Bir çırpıda boruyu çalıp
Bir baltaya sap olmalı.

Olmazzz, dedi zemheri zürafası
Bir dudağı yerde bir dudağı gökte
Başımıza bir gün çorap örer de;

Kopar dananın kuyruğu o günde
Elem tere fişş kem gözlere şişş
Eğere de gelelim semere de..

Söze karıştı mızmız nanemolla
Dedi ki Borun pazarı çoktan geçti
Dünya kazan ben de kepçeyken
Doğmamış çocuğa kim don biçti?
Eşeğimizi Niğde’ye sürdük biz
Boyumuzun ölçüsünü aldık şimdi.


Derken, söze karıştı kız kurusu
Benim eteklerim zil çalarken
Elinizi vicdanınıza koydunuz mu?
Ben dokuz köyden kovulmuştum
Gelene ağam, gidene paşam derken
Siz dut yemiş bülbüle döndünüz mü?

Beş arkadaş söyleşip dertleşirken
Bir evden altıncı ses seslenmiş bunlara
Neyin nesi kimin fesisin diyemeden
Tüy biten diller söylemeyi bırakıp
Nohut oda bakla sofaya girmişler.
Bir iltifat bir ikram ki adamda, sanki hancı
Sözlerinin altında var bir gizli saklısı
Size nişan takalım, yol verip olalım ışık, ısı
Deyince kim olduğunu anlamışlar iyice .

Meteliğe kurşun atsak da her birimiz
Nişan bozup pabuç bırakmayız biz.
Vız gelir tırıs gider senin bize sözlerin
Bir don bir gömlek kalsak da bir gün
Bağrımıza yine de taş basarız biz.
Meta değiliz, alınıp satılmayız biz.

Elemtere fişşş kem gözlere şiş..
Dilek yani Tontiniii

13 yorum:

Ateş Böceği dedi ki...

sufi : Çok eğlenceli olmuş bu yazı hem güldüm hem düşündüm ellerine sağlık tontini sevgimle öperim :)

Belgin dedi ki...

Ablam, ben simdi gülme devresindeyim, bunu bitireyim sonra gidip birde düsüneyim:))
Ellerine saglik, öptüm güzel yanaklarindan:))

aysema dedi ki...

Çok hoş şeyler çağrıştırıyor.

tutsak dedi ki...

İlahi Tontiini
:))))))

kubra zeynep kara dedi ki...

sabah sabah okuduğum en eğlenceli blogdan biriside buydu:)))
süper

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Can dost,
zaman zaman yorumlarım çıkmıyor, neden bilemiyorum.
Bunada yazdım yine çıkmamış. Ve senin bloğunda iki yorum yazısı çıkıyor belki de bundandır.
Neyse,
eskiler demiştim çok eskilere gittim bu yazınla yine.
Paylaşımın ve şiirsel anlatımın çok çok güzel.
Sevgiler...

efsa dedi ki...

ilginç olmuş. :) insan gülümserken düşünüyor bir yandan. emeğine teşekkürler.

Ela'dan Mektuplar dedi ki...

Özellikle son dizeleri ben yazsam ancak bu kadar iyi anlatabilirdim Tontini:)))) Güleriz ağlanacak halimize mi demeliyim yoksa...
Sen çok yaşa emi.:))

sufi dedi ki...

Sevgili Ateşböceği;
Sevgili Belgin;
Sevgili Aysema;
Sevgili Tutsak;
Sevgili Kubra Zeynep kara;
Sevgili Yaşamın kıyısında;
Sevgili Efsa;
Sevgili Ela;

Sevgili yorum bırakan dostlarım
Balığın kavağa çıkması ne kadar olmadık birşeyse,mandanın söğüt dalına yuva yapması da o kadar olanaksız. Ancak anlatmak istediklerimi atasözleri ve deyimleri ardı ardına değiştirmeden şiirselleştirerek anlatmaya çalıştım.Hatam varsa affola.Ara sıra saçmalamak ta neşe katıyor insana.Sizleri de biraz güldürüp biraz düşündürebildiysem ne mutlu bana .Sevgilerimle.

Nilambara dedi ki...

Boşa değilmiş "Ozan Dilek" sözü :)
Atasözlerinden de şiir oluşabiliyor apayrı bir lezzet tadılabiliyormuş...
bence de "ilahi Tontini..." :))

Nilambara dedi ki...

hem kimseye zararı olmadıkça saçmalamak ta güzel... ençok "neşe"yi seviyor bence :)

sufi dedi ki...

Sevgili Nilambaram;
Ne çok ata sözü ne çok deyimlerimiz varmış görünce inanamadım.Daha yüzlerce saçmalanabilir diye düşündüm.Ozanlık şöyle dursun "Deyim kadın" olmaktan kendimi zor kurtardım.Tabi yazan ben olmuyorum BİZ oluyor ya.Ben de seni seviyorum canım.Demek ki o seviyor, AŞK'la kal.

Sevil Koçarslan dedi ki...

Tontiniciğim çok güzel yazmışsın bayıldım iki-üç defa okudum ; şiir gibi ders gibi eylenceli. Sana yakıştığı gibi zekice kelimeleri deyimleri toparlayıp anlamlarıyla ne güzel oturtmuşsun hikayeyene .
BRAVO
Sevilin