ATEŞ BÖCEĞİ EFSANESİ - SUFİ SAJA

.

"Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."Kemal ATATÜRK .

15 Mayıs 2009 Cuma

ATEŞ BÖCEĞİ EFSANESİ


Yerküre girmişti aramıza, Güneş Tanrıçası ARİNNA’nın batıya kaymasıyla. İşte o zaman açtık ışıklarımızı, gıdamız olan karanlıklarda. Haberleştik Gök kürede birbirimizle. Benim adım yıldız Denebadige, sevgilimin adıysa yıldız Vega.
Sirius, Bellatrix’e
Zosma, Kiffe’ye
Altair, Aldebaran’a âşıktı delice
Gözümüz birbirimizden başkasını görmezdi. Korumazdı kimse ne bizi ne sevgimizi Liderimiz aşk elçimiz Sharatan olmasa. İşte hikâyemiz böyle başladı aşkla sevgiyle sonsuzluklarda. Işık tutup uyandırdım bir gün Vega’yı sıkılmıştı canım. Kıskanç Asellus ve Vindemiatris alay etmişti benimle..

Seninle aramda mesafe var sanıp anlayamamışlardı gönüllerimizdeki sevgiyi. Oysa Vega güvenmezdi benden başka kimseye, bu sefer de inanamamıştı benim ne dediğime. Kızıp bağırdı bana, “kötü düşünme” diye ışığını çekip üstümden sırtını döndü öte yana. Ben de bakışlarımı Dünyaya çevirip parlayıp söndüm parlayıp söndüm acıyla ve usulca. Güzel gözlü ZEDYA çevirdi bakışlarını gök küreye bana baktı iç geçirdi elini uzatıp dokundu sanki yüreğime. “Ne olurdu sanki yanımda olsaydın “dedi, sonra bir bir anlattı başından geçenleri, acıları ve hasretleriyle. Dertleşip, ferahlatalım dedi birbirimizi şöyle dokunayım bir sana. Önce Vega’ma sonra da anlattım olanları liderimiz Sharatan’a “gitmek istiyoruz buralardan, yolla bizi yeryüzüne gözyaşlarını silelim o güzel kızın, nur dolsun dedik gülyüzüne.”Sharatan öfkelendi önce, sizin yerinize ben ne koyarım ki, değiştiremem yıldızlarımın yerini. Ama sonra kabul etti “tamam tamam dedi yarından tezi yok kavuşturuyorum sizi, kaldırdım aranızdaki mesafenizi.”El ele düşün dünyaya. Sizi böcek yapıyorum, birinizi kanatsız diğerinizi kanatlı.Adınız ATEŞ BÖCEĞİ olacak bundan böyle, nesliniz çoğalıp genişleyecek orada. Yol göstereceksiniz yolunu kaybetmişe, yardım edip ışık tutacaksınız, ama vatan hasretiyle yanacaksınız haberiniz ola.”
Bir gece vakti önünüzde ardınızda görürseniz bir parıltı işte o biziz gökyüzündeki yıldızların yerküredeki gönlü yanık iki elçisi.
Sevgilerimle, tontini.

4 yorum:

Ateş Böceği dedi ki...

Ama ama tontini sen benim hikayemi anlatmışsın

Bir yıldız gibi ışıl ışılsam ve sevdiğimin yanındaysam ne farkerderki Ateş böceği sansalar beni :):)

sevgilerimle

sufi dedi ki...

Evet, ateşböceğim senin hikayeni yazmaya çalıştım.Küçükken Doğançay'da ekmek almaya yollarlardı beni karanlıktan korkar ama korkuyorum demezdim.Tren yolunu takip ederek koşarken hep önümdeki yolu aydınlatırlardı.Bu yaşımda Kelebekler vadisinde de karşılaştım kendileriyle ve böyle bir masal uydurdum işte.Severim oncağızları ben.Seni de.

şirinem dedi ki...

Ateşböcekleri ne güzel ışıl ışıl karanlığı aydınlatır huzur ve mutluluk verir helede sevdiğinde yanındaysa :))

Belgin dedi ki...

Ne güzel bir masal bu, yüregine saglik ablam:)) Bir günde benim icin anlatirsin bir masal, ne dersin:))