GÜZEL KÖYÜM NE ZAMAN UYANIRSIN - SUFİ SAJA

.

"Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."Kemal ATATÜRK .

22 Aralık 2009 Salı

GÜZEL KÖYÜM NE ZAMAN UYANIRSIN

Candan Erçetin,Yaklaşık altı yıl aradan sonra çıkardığı “Kırık Kalpler Durağında” isimli yeni albümünde ses getirecek bir şarkıya yer verdi. Sanatçının, sözlerini Aylin Atalay ile birlikte yazdığı “Ninni” adlı şarkı, Türkiye’nin siyasi geçmişini benzetmelerle, masal tadında anlatıyor.
Erçetin albümün teşekkür yazısında da; politik duruşuyla ilgili ipuçları veriyor. “Tam 5 yıl, 5 ay, 27 gündür susuyorum. Yaşıyorum, görüyorum, hissediyorum, düşünüyorum, yazıyorum ama susuyorum... Sanırım artık bir şeyler söylemenin zamanıdır” diyen Erçetin, son dönemde yaşanan politik olayları resmettiği “Ninni”de “Güzel köyüm ne zaman uyanırsın?” diyor.Sufi saja ekibi olarak sanatçıyı mutlaka dinlemenizi tavsiye ederiz.Sevgilerimizle.

Uyusun da büyüsün ninni. Tıpış tıpış yürüsün ninni.
Dertlerini sürüsün ninni. Oğlum kızım uyusun ninni.
Evvel zaman içinde kalbur saman içinde,
Çok da uzun olmayan belli bir zaman önce,
Çok da uzak olmayan çok güzel diyarın birinde,
Bereketi dillerden düşmeyen bir köy varmış…


Denizi de bilirmiş dalga bilirmiş bu güzel köyün insanı.
Yağmurda yürür, karda kayar ama güneşli günleri severmiş.
Meze yaparmış bu köylüler iki kadehe tüm acılarını.
Böylece birden unutuverirmiş geçmiş dargınlıklarını.
Aslına bakacak olursan çok zenginmiş tarlaları.
Ama nedeni bilinmez bu köylüler her daim fakir.
Yokmuş galiba köydeki kargaların bunda bir etkisi.
Böyle gelmiş böyle gidermiş. Ne de olsa alın yazısı.
Dayanamamış biri sonunda kargalara baş kaldırmış;
Hakkımızı yiyorlar diyip bütün köyü ayaklandırmış,
Sonunda başa çıkmış köyü istila eden kargalarla.
Ama kendisi de göçüp gitmiş tabii eninde sonunda.
Uyusun da büyüsün ninni. Tıpış tıpış yürüsün ninni
Dertlerini sürüsün ninni. Oğlum kızım uyusun ninni.
Ardından ağlamış köydeki herkes çok uzun yıllarca,
Ağlarken ağlarken köy unutmuş kargaları tamamıyla.
Üzülüp dövünüp dururken birden övünmeye başlamış
Ancak övünüp durduğu sadece hatıraymış.
Günün birinde köyün üstüne kapkara bulutlar yerleşmiş.
Kimse bulutları kargaların getirdiğini fark etmemiş.
Köydekiler yaz yağmurudur gelir geçer zannetmişler.
Ama bu kara bulutlar kopacak fırtınanın habercisiymiş…
Kargaların çalacağı emekten medet uman bazı kurnazlar;
Köylüye ninniler söyleyip apaçık hedef şaşırtmışlar.
Soytarısıyla, yalancısı bu köyün bir gün gelmiş el ele vermiş.
Bildik beyaz camın içine girip siyah yalanlar söylemiş.
Onların baktığı yerden bütün köy çok aptalmış,
Çünkü aptal olmasalar böyle aldanmazlarmış.
Değil mi ki bütün köy olana bitene ses çıkarmadan bakmış!
O zaman başlarına gelenlere müstahaklarmış…
Ah ne güzel ninniymiş bu cehalet, Herkes dalıp uyumuş nihayet
Top atsan uyanmazmış ne rehavet E benim köyüme ee ee
Aslında köyün akıllısı çokmuş. Âlimi, dedesi, filozofu çokmuş
Var diye bas bas bağırıyorlar, ama hiç birinin söz hakkı yokmuş.
Çünkü bilene, düşünene, yazana kargaların itirazı çokmuş
ve onlardan öğrendikleriyle kurnazlar herkesi uyutmuş.
Güzel köyüm ne zaman uyanırsın. Bu duruma ne kadar dayanırsın?
Sanma ki uyurken kazanırsın. Hadi köyüm ne zaman uyanırsın?

20 yorum:

ali zafer sapci dedi ki...

Sanatçılar toplumun kutup yıldızlarıdır, diyordu bir usta.
Candan Erçetin kaliteli bir sanatçı. Aynen sizin bloğunuz gibi...Umarım herkes onun ürettiklerinden payına düşeni alır.
Paylaşım için teşkkürler.

seyrekzamanlar dedi ki...

alizafersapci güzel söylemiş.
çok iyi bir noktaya değinmişsiniz.

bugünlerde kulağım mest olmuş durumda candan erçetin sebebiyle.

yalvaramam, bahar , git albümü ilk dinleyişimde öne çıkan şarkılar.

Unknown dedi ki...

Kahvede telve, hiç telvesiz olur mu kahve.

Ela'dan Mektuplar dedi ki...

Bayılldımmmmmmmm. Candan Erçetin'den de bu beklenirdi zaten. teşekkür ederim hemen edinmem, dinlememi ezberlemem lazım. şarkı dağarcığıma yenilerini eklemem lazım:)
Şarkının verdiği mesajı da anlamak lazım tabii. Aslında biz uyandık daaaaaaaa sadece bizim değil bütün köyün uyanmasını bekliyoruz. O yüzden işimiz zor biraz.
Sevgiler...
Güzel köyüm ne zaman uyanırsın.
Bu duruma ne kadar dayanırsın?
Ninni benim köyüme ninnniiiii

Asuman Yelen dedi ki...

Sufi Saja ekibine teşekkürler. Tanıdığım herkesin dinlemesini ve kendi tanıdıklarına dinletmesini sağlayacağım.
"Karga kovalama" metaforu müthiş.
Gerçek sanatçı aynı zamanda gerçek aydın olabilendir. O duyarlılığa sahip olandır. "Eller havaya" diye bağıran değil.Günde dört beste yapıp söylemesini bilene de bilmeyene de yüzbinlerce dolara satıp gürültü kirliğinin artmasına neden olan değil.

beenmaya dedi ki...

sabahları sürekli dinlediğim nihat sırdar'ın radyo programında denk geldim ilk defa bu şarkıya ve sahiden de uyanmalı artık dedim...

HüseyinSYK dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR POLİTİK TAŞLAMA
KENDİNE REPÇİ DİYEN VE SUYA SABUNA DOKUNMAYAN YENİ YETMELERE ÇOK GÜZEL BİR DERS OLMUŞ...
CANDAN KUTLUYOR
PAYLAŞANA EMEĞİNE SAĞLIK DİYORUM...

Umut GURSEL dedi ki...

Bende bu şarkıyı ilk Nihat Sırdar'ın programında gözlerim dolarak dinledim, ve hemen tontiniye bunu mutlaka yaz dedim,

Şarkı da beni en çok üzen ve düşündğren kısım ise "övünüp durduğu sadece hatıraymış" mısrası

Fasulye dedi ki...

Candan Erçetin i her zaman beğenerek dinlerim.. duruşu olan bir sanatçı olduğunu düşünürüm her zaman. İlkeli.. Sanatçı bir amacı olan kişidir.. Bir mesajı olan.. Tebrik ediyorum aracılığınızla bir kez daha kendisini

Elifin Terazisi dedi ki...

Uyuduk, uyuduk küçüldük:(

nalan dedi ki...

:)
çok vurucu olmuş.
kargalar hemen bir düzmece hikaye de buna bulurlar şimdi. okyonus ötesinden bi hatıra defteri de bunun için gelir !!!!

öykü dedi ki...

Çok cok begendım.
dınledıgım parcaların boyle anlam yuklu sozlerı oldugunda
cok daha severek dınlıyorum

isimsiz dedi ki...

Çok beğendim mesaj yüklü parçayı!Candan Erçetin'den beklenilecek saygın bir duruşa yaraşır, ilkeli, eğiten, düşündüren dizelerle halkın karşısında bu şekilde olması çok güzel!

Değerli sanatçının yeni albümündeki bu özel şarkıyı dinlememize vesile olduğunuz için tüm Sufi Ekibine çok teşekkürler...

Uyan-malı-sın artık ey halkım!..

Sevgilerimle...

mavi dedi ki...

Gerçekten çok güzel ve anlamlı bir şarkı olmuş.

aysegul dedi ki...

Uzaklardan bi şarkı duydum,dediler
ki Sufi ablaların bahçesinden
beyz guvercınler uçuşuyor.Geldim,
dinledim,beyendim,uyandım........
seviorum hepinizi :)
Sevgilerrr

sufi dedi ki...

Sevgili Ali Zafer;
Güzel düşünceleriniz için ekip olarak teşekkür ederiz. Candan Erçetin gibi sanatçılarımız da gerçekten toplumun kutup yıldızları da kıymet bilenler için.Sevgilerimizle.
Sevgili seyrek zamanlar;
İz bırakan sanatçılara gönül dolusu sevgilerimiz var bizim de. Kadir kıymet bilen gerçek sanatçıları seçmeyi bilen dostlara sevgilerimizle.
Sevgili Hacivat;
Kahve telvesiz olur da adı filtre olur, ya da başka birşey olur her nedense!
Sevgili Ela'm;
Biz de bekliyoruz köyümüzün de esrar içmiş gibi uyuşmuş milletimizin de uyanmasını.Önce hele biz uyanalım, ninnilerin sihirli ritminden hele bir kurtulalım görelim bakalım neler olacak?Sevgilerimle.
Sevgili Asuman Yelen;
Arz talep meselesi "haydi eller havaya" gibi destekli şarkılar insanımızın günlük stresini mi azaltıyor dünyanın çekilmezliğini mi dindiriyor bilmem meylimiz hep o yöne oluyor.Kısır döngü işte, geçecek bu günler de inşaallah sevgilerimle.
Sevgili mayam;
Benim İstanbuldaki oğlum her sabah işe giderken dinler Nihat Sırdar'ı bana da o söyledi "Anne çok güzel bir şarkı mutlaka dinle" diye ben de sizlerle paylaşmak istedim hepsi bu sevgilerimle.

sufi dedi ki...

Sevgili Hüseyin;
Sanat işte bu diyesim geldi.Topluma mesaj verebilen, düşündürüp akılları başlara getirebilecek hatta kitleleri peşin sıra getirebilecek sanatçılara ihtiyacımız var bu günlerde.Sevgilerimle.
Sevgili Umut-G4;
Nihat Sırdar'ın sabah programını ilk sen dinletmiştin bana güzel oğlum.Bizi ogün İzmir'e uğurlamak için Okmeydanına götürüyordun.Ve ben sevgili oğlumdan ayrılacaktım 5-10 dakika sonra. onun için unutmam mümkün müdür sence?Seni seviyorum canım, yolun açık olsun selametle.
Sevgili Fasulye;
Gerçek sanatçı amacı olan kişidir senin de dediğin gibi, biz de kendisini tebrik ediyoruz, sevgilerimizle.
Sevgili Elif;
Bereketi dillerden düşmeyen köyün uyuyan güzellerinin uyanma vakti geldi canım, sevgilerimle.
Sevgili Nalan;
Okyanus ötesinden gelen kargalar gagaklaya gagaklaya bir fidan bırakmadılar ülkemde.Bahçıvan da ormancı da uyuduktan sonra, millet uyanmış ne fayda diyorum ben de, sevgilerimle.
Sevgili Öykü;
Biz mana insanlarıyız galiba ruhu olmayan hiçbirşeye meyletmiyoruz.Madde dünyasının insanına ise allah selamet vere, sevgilerimle.

sufi dedi ki...

Sevgili Esmir;
"Uyur idik uyardılar eyvallah HU
Sürüye saydılar bizi
koyun olduk ses anladık
Diriye saydılar bizi eyvallah hu"
Dirilme zamanlarında selamete çıkarız DİRİLİRİZ inşaallah sevgilerimle.
Sevgili Şeniz;
Albümün diğer şarkıları da güzel, dinlemeni tavsiye ederiz, sevgilerimizle.
Sevgili Ayşegül;
Prensesim dilerim o dilinden çıkan sözler gerçekleşir de beyaz güvercinler dünyamızı sarıp sarmalar ve akılları başlara getirir inşaallah, sevgilerimle.

Anne İş'te dedi ki...

uyandıtmak için söylenmiş bir ninni;ne kadar ironik !

Candan Erçetin;bu ülkenin ilkeli,tavrını koymaktan korkmayacak ama bunu kavga ile değil işte böyle ortaya koyabilecek değerlerinden...

Şükür hasret bitti,sizlere de iyi dinletiler ve tabi ki benden kucak dolusu sevgi ve selamlar...

sufi dedi ki...

Sevgili Anne;
Varılmaz kavgalarla biryerlere, yoksa benzer insan o yargıladıklarına.Sakin ve sükun içinde hakka bağlamalı sözünü , yürekten yüreğe hitap etmeli aynı Candan Erçetin gibi.Sevgilerimle.