EN İYİ ARKADAŞIM - SUFİ SAJA

.

"Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."Kemal ATATÜRK .

14 Temmuz 2008 Pazartesi

EN İYİ ARKADAŞIM



Ortaokul çağlarındaydım. Bir gün kardeşimin bana hınzır hınzır sokulup sessizce, anneme çaktırmadan;
“ Abla gel bak burda ne var” dediğini hatırlıyorum.
Bir işler karıştırdığının hemen farkına vararak yanına gittim. Aman tanrım o nasıl bir güzellik, masumiyet, şirinlik…Adına ne demek isterseniz artık.
Minicik bir kedi yavrusu. Hayatımda gördüğüm en sevimli suratlardan biriydi. Siyah, sarı, beyaz, kahverengi tüyleri , minicik suratına nazaran kocaman kulakları ve içime işleyen masum bakışı…
Evde kalması için anneme 2 gün yalvardıktan sonra nihayet odamızda, kapının arkasında, minicik sepetinde yerini aldı BONCUK’umuz. Buğulu mavi gözleriyle teşekkür eder gibi baktı bize hep. Yıkadık onu üzerindeki yüzlerce pireyi temizledik, alladık, pulladık. Bizimle beraber büyüdü. Beraber oyunlar oynadık. Sonra bir yavru daha katıldı ailemize birden 6 kişi oluverdik. Dışarıya çıkmak stemediğimi, onlarla oynamak için okuldan koşa koşa geldiğimi dün gibi hatırlıyorum. Yumaklara takılmış küçük pembe patilerinin ne kadar güzel olduğunu, birinin ağzının tam üzerindeki siyah benini. Onları izlemeyi nasıl özlüyorum Allahım…....

Çocukluğumun en güzel hatıraları o hayvancıklarla dolu işte. Ne kadar şanslıymışız. İyiki annem izin vermiş onları evlat edinmemize.İçimdeki sevgi için, güzel hatıraları için teşekkür ediyorum o minik, güzel varlıklara.
Şimdi minik oğluma güzel ve en önemlisi sevgi dolu bir gelecek sunmaya hazırlarken kendimi, işte ilk aklıma gelenlerden oldu güzel kedilerim. Biliyorum ki hayvan sevgisiyle büyüyen o minicik yürekler büyüdüklerinde daha bir vicdan sahibi oluyorlar. İnsanları daha bir farklı seviyorlar, sorumluluk duygularının çok daha fazla geliştiği ise kaçınılmayacak bir gerçek.
Korkmadan özgürce hayvan dostlarımızla haşır neşir edelim çocuklarımızı bence. Sağlıkları açısından bir sorun yoksa tabii. Daha duyarlı, paylaşımcı çocuklar için onlara hayvanları sevmeyi, korumayı öğretelim. Ben her çocuğun hayvanları sevmesi gerektiğine inanıyorum. Bu güzel duygudan mahrum kalmasınlar istiyorum.
Şimdiden oğlumun parklarda, bahçelerde minik dostlarıyla oynadığını, onlara bakıp beslediğini, okşadığını koruyup kolladığını hayal eder oldum bile.Tüm hayvan dostlarına sevgiyle…
..
..

Hiç yorum yok: