TEBESSÜM ET BUGÜN - SUFİ SAJA

.

"Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."Kemal ATATÜRK .

7 Aralık 2009 Pazartesi

TEBESSÜM ET BUGÜN

Sabah; sanki geceyi yırtan kuvveti ile selamlasın seni bugün. Güneş yükselirken bulutların arasından, saklambaç oynasın seninle. Başını eğip de geç gökkuşağının altından. Bir gülümseme tak, durağanlığı ile yorgunluğunu belli eden hafta sonu mağduru yüzüne. Bir müzik dinle, içinde mutluluk yaratsın. Hatta bu bizden sana armağan olsun, yaratabilirse gönlünde o kıvılcımı. Bir hikâye oku, içinde aşk olsun çılgınlığa dair. Hadi... Bir selam al bizden sana doğru gelen.Tebessüm et bu gün.
Uzun zaman önce, dünya yaratılmadan ve insanlar dünyaya ayak basmadan önce, iyi huylar ve kötü huylar ne yapacaklarını bilemez vaziyette dolanıyorlarmış. Bir gün toplanmışlar;


ve her zamankinden daha sıkkın oturuyorlarken Saflık ortaya bir fikir atmış:
"Neden saklambaç oynamıyoruz?" Ve hepsi bu fikri beğenmiş ve hemen Çılgınlık bağırmış:
"Ben ebe olmak istiyorum." Başka hiç kimse Çılgınlığı arayacak kadar çıldırmadığı için, Çılgınlık bir ağaca yaslanmış ve saymaya başlamış. "1.2.3.4 " Ve Çılgınlık saydıkça, iyi huylarla kötü huylar saklanacak yer aramışlar. Şefkat Ay’ın boynuzuna asılmış,
İhanet çöp yığınının içine girmiş,
Sevgi bulutların arasına kıvrılmış,
Yalan bir taşın altına saklanacağını söylemiş ama yalan söylemiş çünkü gölün dibine saklanmış.
Tutku dünyanın merkezine gitmiş, Para Hırsı bir çuvalın içine girerken çuvalı yırtmış. Ve Çılgınlık saymaya devam etmiş, "79.80.81.82.83." Aşkın dışında, bütün iyi ve kötü huylar o ana kadar zaten saklanmış. Aşk kararsız olduğu gibi, nereye saklanacağını da bilmiyormuş. Bu bizi şaşırtmamalı çünkü hepimiz Aşkı saklamanın ne kadar zor olduğunu biliriz. Ve Çılgınlık "95,96,97.." ye gelmiş ve 100 e vardığı an Aşk sıçrayıp güllerin arasına girmiş ve saklanmış. Ve Çılgınlık bağırmış. "Sağım solum sobedir, geliyorum." Arkasına döndüğünde ilk önce Tembelliği görmüş, o ayaktaymış çünkü saklanacak enerjisi yokmuş. Sonra Şefkat’i ayın boynuzunda görmüş ve İhaneti çöplerin arasında, Sevgiyi bulutların arasında, Yalanı gölün dibinde ve Tutkuyu dünyanın merkezinde, hepsini birer birer bulmuş sadece biri hariç. Ve Çılgınlık umutsuzluğa kapılmış, en son saklı olanı bulamamış. Derken Haset, Aşkın bulunamamasından haset duyarak, Çılgınlığın kulağına fısıldamış:
"Aşkı bulamıyorsun, o güllerin arasında." Ve Çılgınlık çatal şeklinde tahta bir sopa almış ve güllerin arasına çılgınca saplamış, ta ki yürek burkan bir haykırma onu durdurana kadar. Ve haykırıştan sonra Aşk elleriyle yüzünü kapayarak ortaya çıkmış, ve parmaklarının arasından iki sicim kan akıyormuş gözlerinden. Çılgınlık Aşkı bulmak isterken heyecandan, Aşkın gözlerini kör etmiş.
"Ne yaptım ben? Ne yaptım ben?" Diye bağırmış. "Seni kör ettim. Nasıl onarabilirim?"
Ve Aşk cevap vermiş:
"Gözlerimi geri veremezsin ama benim kılavuzum olabilirsin."
O günden beri, aşkın gözü kördür ve çılgınlık her zaman yanındadır.
İyi haftalar, sevgilerimizle.


Hikaye: alıntidır.

24 yorum:

Ruh-u meyyit dedi ki...

Sevda yüreklerde yanar kor olur,
Aşıksa bir insan gözü kör olur,
Gizlenmez ki sevda, tutmak zor olur,
Aşığı kurşun değil, bir kara sevda vurur.

. dedi ki...

hani bir çırpıda okudum denir ya.okuduğum bütün satırlara onay vererek ve haz duyarak okudum bu hikayeyi.kim yazmışsa gönlüne sağlık.

ali zafer sapci dedi ki...

Müzik ve öykü müthiş, teşekkürler.
Sabah terapisi tamam...

Ateş Böceği dedi ki...

:))) Şimdi yüzümde ki glümsemenin sebebisin ..Ve huzurrr iştee hepsii bu hissettikleriminn..

Ve ayrıca bende gözü kör bir aşık olmak istiyorum acaba çok şeymi istedim :))))

Arzu Breda dedi ki...

Oh..! Ne iyi yapmış, çılgınlık..
Kör etmiş gözlerini, aşkın..
Ne iyi etmiş, aşk..
Arkadaş diye seçmiş, çılgını..


Eğer, öylesine çılgın dönemlerimiz olmasaydı, nasıl bulur da, yaşardık biz aşkı..!?

:))

Selamını alıp, yüreğimin bir köşesine bıraktım, Canımın içi Suficim..
Sabahın ve güneşin tebessümle selamlaması karşısında..
Tebessüm etmemek ne mümkün..!

Senin de..
Yüzünde o gülümseyiş..
Yüreğinde çılgınca aşk..
Gönlünde sevgi kıvılcımı..
Beyninde akl-ı selim..
Ruhunda güzel ahlak..
Her daim var olsun..

Benden de selam olsun..
Yazdıklarıyla bizleri, kah tebessüm ettirip, kah düşündürüp, kah öğreten..
Sözlerin ve ellerin sahibine..

Ulaşması dileğimle, sevgilerimi gönderiyorum..

Elifin Terazisi dedi ki...

Allah muhafaza ya haset kör etseydi aşkı, halimiz nice olurdu.Yüzümdeki gülümsemenin sebebi Sufi, kucak dolusu sevgiler, selamlar:)

buraneros dedi ki...

Aşk olsun Sevgili Sufi, kahvemi soğuttun...:)

Yağmura bu kadar mı anlam katardı bir yazı ve müzik... Yeni bir kahve ile yeniden okuyorum.

Aydedeye havlayan dedi ki...

:) kesinlikle bugüne tebessüm ederek başladım.. güzel ve sıcak bir sabah.. teşekkürler..

Belgin dedi ki...

Yazinin basini okuyunca, dedimki bu günkü ruh halimi ve neye ihtiyacim oldugunu anlamislar, onun icin yazmisla bu yaziyi:)) Gönül bagi bu olsa gerek:)) Yazi, müzik ve hikaye o kadar iyi geldiki, yüreginize saglik canlarim:))
Öpüyorum hepinizi:)

y. dedi ki...

insan okuyunca, birden ani bir neşeye umuda kapılıyor, sonra şarkıyı bir daha dinliyor, bir daha okuyor, ama allahtan çılgınlıkmış aşkı kör eden :))

Tabiat Ana dedi ki...

bu şarkı içime doldu yüzüm aydınlandı teşekkür ederim :)

sufi dedi ki...

Sevgili kod ekle;
Sevda ateşi yanarsa yüreklerde
Döner alem ,acun, aşık bile. yanan,yanmaz cehennem ateşinde.
Bala çevirir Aşık zehir bile içse.
Doğaçlama oldu Sevgilerimle.
Sevgili Bir masal anlatsam;
Teşekkür ederiz onayın ve sana haz duyuran satırları yazana.İsmini biz de bulamadık.Sevgilerimle.
Sevgili ali dost;
Bugünlük içinizde bir mutluluk ve yüzünüzde bir gülümseme olduysa ne mutlu bize. sevgilerimle.
Sevgili ateş böceğim;
"isteyin verilecektir" diyor kutsal kitaplarda ama sen yine de doğru iste; "seni senin sevdiğin gibi sevecek gözü kör aşık" dile sevgilerimle.

sufi dedi ki...

Sevgili Arzu;
Şu çılgınlık olmasa ne tadı olurdu yaşamın?
Miskinler gibi ayak sürürdü insan.
Varsın kılavuz kesilsin çılgınlık aşka
Yoksa yaşamın tadına varmazdı insan.

Sen de benim canımın içisin arzu
Gülümsettiysek seni, bize ne mutlu
Dualarının hepsinin aldım kabul ettim
Dilendi sana, senin dualarının bin misli.

Kucaklar öperim seni sevgilerimle.Tontini.
Sevgili Elif;
Ya, gerçekten iyiki haset gözünü kör etmemiş aşkın.Arasıra çılgınlığın işine burnunu soksa da hasedin okları kağıttan galiba sevgilerimle.
Sevgili Buraneros;
Bir ya da birçok kahve borcum olsun istersen dostum.Hem de espresso yaparım sana, yeter ki yüzünde bir gülümseme gönlünde de aşk ve mutluluk olsun sevgilerimle.
Sevgili aydedeye havlayan;
Gülümseyerek güne başlamana sevindim dostum sevgilerimle.
Sevgili Belgin'im;
Bugün istanbuldan bir kızım mesaj çekti 3 senedir görüşmediğim."gülümsememi" yazmış mesajına."İçime bugün herkesin gülümsemesiyle ilgili bir ilham geldi" dedi.Demekki herbirimizin ihtiyacı bugün buymuş.Sevgilerimle güzel cadım.
Sevgili y.;
Hayat o kadar kısa ki, aşk ve mutluluk; çılgınlıklarımızla gülümsemelerin içinde gizli.
Sevgili tabiat ana'm;
Yüzünü gülümsetebildiysek ne mutlu.Hoş sen herşeyden neşe çıkarmayı bilenlerdensin ama olsun.Sevgilerimle.

Evren dedi ki...

ben ancak tebessüm edebildim... :) geç kalmadım değil mi?

öykü dedi ki...

Cok ıyı geldı sufıcım
cok tskler bu guzel yazı ve harıka mmuzık ıcın..

Brajeshwari dedi ki...

Kocaman gülümsedim...:)

seni ve yazılarını çok özlediğimi hissettim Sufi'cim..

öpüyor, sarılıyorum...

nanopolitika dedi ki...

Bizim haftamız yazınla iyi başladı umarım senin haftanda iyi geçer sevgilerimle saygılarımla.

nanopolitika dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
nanopolitika dedi ki...

Tontini iyi ki varsın.Çok teşekür ederim varlığım varlığına varlığımız Türk varlığına armağan olsun.

Unknown dedi ki...

o kadar güzeldi ki keşke demeyi ne kadar sevmesem de yürekten keşke diyorum iş yerindeki bilgisayar çökmemiş olsaydı da ben sabahın kör vaktinde okusaydım günümün motivasyonu olsaydı ...
olsun şimdi de yüzümde gülümsemeyle yatağa gideceğim :)

Stil Direktoru dedi ki...

Suficim güzel yüreklim, müzik ayrı yazın hepsi gibi ayrı güzel tşkler

sufi dedi ki...

Sevgili evren;Gülümsemek için hiç geç kalınır mı gülüm?Biryerden başlamak lazım. sevgilerimle.
Öyküm;Galiba zaman zaman hepimizin gülümsemeye ihtiyacı var.Mutlu olmaya da.Sevgilerimle.
Brajeshwari;Canım sen nerelerdesin? özlemişim seni.
nanopolitika;Teşekkürler sevgiler dost halil
Funda;Geceye ya da güne güzel başlamak farketmez canım daim olsun dilerim.
Stil direktörü;Sen bana gökkuşağını anımsatıyorsun nedense bilesin.Sevgilerimle.

isimsiz dedi ki...

Sevgili Sufi, yine yüreklere dokunan güzel bir aşk tarifi; gözleri kör eden, sevda ateşiyle yanan ve gönüllü çılgınlığın sebebi olan o anlatılmaz duyguların dile getirilişi öyle hoştular ki! müzikle birlikte tebessüm etttirdiğin güzel sözlerin için teşekkürler...

Sevgilerimle...

sufi dedi ki...

Sevgili esmir
Ah gönül neler istemiyor ki!Acıların kayıpların, ayrılıkların olmadığı bir dünyada hep güzel ve mutlu şeylerden konuşalım ama bir türlü bu yuvarlanış ve olması gereken şeyler bizleri gülümsemeli çiçekli hafif esintili mutlu mesut edecek şeyler konuşturtmuyor.O günleri sabırla bekliyorum sevgilerimle.