İYİ Kİ DOĞDUN EGE'M, HIDRELLEZ GÜLÜM - SUFİ SAJA

.

"Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."Kemal ATATÜRK .

5 Mayıs 2010 Çarşamba

İYİ Kİ DOĞDUN EGE'M, HIDRELLEZ GÜLÜM

"İyi ki doğdun , iyi ki varsın" dediğim ilk yaşgününün üzerinden bir yıl daha geçti güzel oğlum. Ne çabuk geçti değil mi annecim? Evet sen de bir şey anlamadın biliyorum. Öyle önemli ve güzel şeyler başardın ki bu sene hangi birini anlatsam sana bilmiyorum. Ben çocukluğunu çok iyi hatırlayan bir insanım biliyor musun? Bazen hatırladıklarımı anlattığımda Anneannen şaşırır hatta: "4 yaşında bile değildin, nasıl hatırlıyorsun sen onları" diye. Hatırlamayı çok istesem de 2 yaşımı hiç hatırlayamıyorum ama. Ne zaman konuştum? Huyum, suyum sana ne kadar benziyordu acaba hiiiiiç bilmiyorum...

Kim daha çok oynuyordu benimle, kimler saçlarımı okşayıp şefkatini veriyordu sınırsızca, tahmin etsem de, maalesef hatırlamıyorum işte...
Büyük olasılıkla harika şeyler paylaştığımız, hep yanyana, koyun-koyuna geçirdiğimiz bu yılı sen de anımsayamayacaksın bebeğim. Korka korka tırmandığın koltuk kenarlarından tutunarak sadece bir günde nasıl yürümeye başladığını, suyla nasıl severek hatta kendinden geçerek oynadığını, futbol topuyla harikalar yarattığını, Tontini’nin trambolininde nasıl ustaca zıpladığını hatırlayamayacaksın! Bunun için çok üzgünüm aslında. Ve duam şudur ki; sana bunları uzun uzun anlatacak, nasıl özel bir çocuk olduğunu hep hatırlatacak kadar seninle birlikte olalım Ege’mm. Senin bütün güzel günlerini görecek ömrü versin bize Allah inşallah...
Şu anda öyle mutlusun ki... Ve sevgi dolu... Bu günlerini hatırlayabilmeni güzel gülücüklerini senin de görebilmeni nasıl isterdim bilsen. Sokakta yürürken erkek kız demeden insanlara nasıl dokunduğunu, masalarda oturanlara el sallayıp herkesten gülümsemene eş, sevgi almanı görebilmeni nasıl isterdim! Ama merak etme her fırsatta seni fotoğraflayan ve kameraya çeken annen sayesinde bir kısmını izleyip göreceksin sen de bir gün inşallah. Ve umarım biraz olsun hatırlarsın seni nasıl sevdiğimizi 2 yaşını nasıl sevinç ve eğlenceyle geçirdiğimizi...
3. yaşına girerken Allahtan dileyebileceğim tek şey hep böyle sağlıklı ve mutlu olabilmendir canımın içi. Ne olursa olsun hep güçlü olabilmendir. Kafanı demir kapıya, duvara, oraya, buraya vurup hiç ağlamıyorsun ya, hep böyle mukavemetli olabilmendir senin için bu sene yine dileğim. İçimde koskocaman bir dağ gibi duran, ve hiç azalmayacak sevgimi hep görebilmendir isteğim...
Ve tabii 5 aydır sabırla beklediğimiz babişkomuza 10 gün sonra sağ salim kavuşabilmemizdir...
Seninle geçen her yılıma bir isim koyacağım demiştim de, geçen seneye “UMUT” adını vermiştik ya beraberce. Bu senemizin adı da, “IŞIK” olsun güzelim. Bizi aydınlattığın için.
Ve yolların hiç kararmadan, gözlerindeki o inanılmaz aşkla büyü, sevgili sevgilim...
Mutlu yıllar. Nice nice yıllar sana.
Seni çok seven, önemseyen ve değer veren ELA ANNE-ciğin...


5 Mayıs gecesi herkes kırmızı torbalar içine bozuk paralar koyar, ufak kağıtlara niyetlerini yazar, ya da toprak ananın bağrına taştan ev yapar ya!.. Biz de senin hayırlısıyla doğman için niyetimizi Hızır’a yazıp Kaş’taki evinizin bahçesindeki o kırmızı gülün dalına asmıştık geceden. Balkonda gazete kağıtlarını ateşe verip üstünden atlamayı da ihmal etmedik maile.O gece rüyamda sen doğdun ve seni kucağıma verdiklerinde o masmavi gözlerine bakamamıştım ben. Annen “ah bir bebeğim olsun” diye umut edip Allah’a niyaz ettiği zamanlarda bir gün beni kapıdan uğurluyordu. İşte o gün yine sen annenin yanından bana el sallıyordun bebeğim.O gerçekti... ve sen 12 yaşındaydın ve yeşil gözlüydün o zamanki vizyonumda. Geri döndüm Ela ya “çok güzel bir çocuğun olacak biliyormusun?” dedim. Sen daha dünyaya gelmeden görüntünü göstermiştin bana canlı canlı. Belki de annenin karnındaydın ama henüz kimsenin haberi yoktu bundan.15 gün geçmeden annen hamile olduğunun müjdesini verdiğinde, gözlerim dolmuş heyecanlanmıştım yeniden.
6.Mayıs sabahı o mavi gözlü bebek halini gördüğüm rüyadan sonra, o gün doğacağını artık biliyordum ben.5 kat aşağıya koşarak inip bu yaşımda, gül dalından niyetlerimizi alıp 5 kat yukarı tekrar çıkıp annenin saçlarının arasına kırmızı gülleri iliştirdikten sonra hastaneye yollandık erkenden.Annen arabanın içinde o kadar masumdu ki...Hatta doğumhaneye bile başındaki o kırmızı güllerle girdi heyecandan...O gün herkesin yüzünde bir sevinç vardı, ama annenin yüzündeki o sevinçli hüznü, bir evlada sahip olmak adına ölümü bile göze alışını nasıl unuturum ben? Baban doktorun ameliyat önlüklerini giyip, o da senin doğumunda hazır ve nazırdı neler yaşayacağını bilmeden. O faslı şu anda asker olan babana sormak lazım! 5 kilo doğan senin, annenin 7 kat kesilen karnının içinden nasıl çıkarıldığını en iyi o bilir değil mi masmavi gözlü küçük dev adam? Önce masmavi, bir yaşından sonra yeşile dönen gözlerinden öper Tontini’n...Dilerim tüm dünya çocuklarının ve senin, hep böyle mutlu, neşeli ve kahkaha dolu geçer hayatınız ve Güzel annen ve Baba’cın (yani benim oğlum ) da hep seninle olur inşaallah, benim akıllı güzel EGE’m...Seni çok seviyorum TONTİNİ’”n.

20 yorum:

ruhumun pusulası dedi ki...

Öyle sıcak ve mutlu bir paylaşımdı ki...Vicdanı hür, ruhu hür bir adam olsun inşallah.

haykırış dedi ki...

Rabbimden, Analı babalı ve biricik Tontinisi ile Vatana ve ailesine hayırlı bir evlat olarak büyümesini diliyorum.
Rabbim şer'den, bühtandan uzak tutsun. Doğumun gibi, büyüyüp ailene Hıdrellez ol sevgili küçük Ege. Uzun ve sağlıklı ömürler diliyorum. Bahtın Açık ola, şans ayaklarının altında ola küçük yavru. Seni görmedim ama sevgili anacığın ve hepimizin sevdiği sevgili büyükannen Tontini sayesinde çok iyi tanıyoruz seni o minicik yanaklarından öpüyoruz. Yeni yaşın sana, ailene ve sevgili Tontini'ye hayırlı ve kutlu olsun. Allaha emanet ol.
Sevgi ve saygılarımızla

mutfakcini dedi ki...

Gözlerim dolu dolu okudum..Hayırlı,sağlıklı yaşlar dielrim sevgili Ege'ye..Huzur,mutluluk,sevgi,adalet duygusu eksik olamasın yüreğinden..Allah kötülüklerden,kötülerden korusun..Nice mutlu yıllara.İyi ki doğmuş Ege..Sevgilerimle öpüyorum.

aysema dedi ki...

"Dünyayı verelim çocuklara oynasınlar türkü söyleyerek yıldızların arasında
kocaman bir elma gibi sıcacık bir ekmek somunu gibi..."

Sevgili Sufi,

Ne güzel dile getirmişsin duygularını, çocuklar mutluluk kaynağımız, coşkumuz, sevincimiz, geleceğimiz...

Sevgi çemberi hiç eksik olmasın Ege'den ve tüm çocuklardan, analı babalı büyüsünler, insan olsunlar, insana yaraşır bir yaşam sürsünler...
Sevgili Ege iyi ki doğmuş, güzel insanların arasında iyi yetişeceğinden eminim. Tez zamanda babasıyla kucaklaşmasını diliyorum.

Sevgilerimle...

laleninbahcesi dedi ki...

Sabahıma muhteşem bir güzellik kattı bu yazı.

Sağlıklı mutlu hep sevdikleriyle dolu bir yaşam diliyorum EGE'ye. Yaşamı güller içinde Hıdırelelz şenlikleri gibi şenlikli, umutlu olsun...

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili Egecim,
sen gerçektende ne güselsin :) ve ne kadar da şanslısın hem çok tatlı hemde çok sevgi dolu bir ailen var.Sana onların yanıbaşlarında uzun uzun sağlıklı ömürler diliyorum.
sevgilerimle

. dedi ki...

çok güzeldi..

sufi dedi ki...

Sevgili
Ruhumun pusulası;
Dost Haykırış;
Ebruli;
Aysema;
Lale;
Tabiat ana;
Masal;

Bizlere Allah'ın emaneti olan "Hıdrellez çocuğu" EGE'nin doğum gününü kutlayan ve en güzel dilekleriyle başını ve ruhunu taçlandıran sözleriniz ve oluşturduğunuz sevgi çemberiniz için herbirinize ayrı ayrı teşekkür ederiz.ELA@ Tontini

sesiber dedi ki...

Bu yazıyı ve ona yazılacak tüm güzel yazıları en kısa zamanda okumasını dilerim, nice güzel yaşlar dilerim şanslı Ege'ye. Bahtının yazısı da en az bu yazı kadar güzel olsun dilerim...

gülsen VAROL dedi ki...

İkimizi de bir mavi gözlüye zebun etmiş felek!! sevgili dileğim..
Çok güzel günlerini görmenizi ve en önemlisi KIYMETİNİ BİLENLE birleşmesini diliyorum..

Elifin Terazisi dedi ki...

Sizler Ege'ye öyle anlamlı şeyler dilemişsiniz ki...Hepsine yürekten katılıyorum. Ege ile bu güzellikleri uzun uzun paylaşmanızı diliyorum:)

beenmaya dedi ki...

hep söylüyorum siz harika bir ailesiniz. en büyüğünüzden en küçüğünüze hepinizin kocaman bir yüreği var....

geç kalmış da olsam bütün iyi dileklerimi, dualarımı yolluyorum önce küçük adama yeni yaşını da kutlayarak sonra da hepinize...

kocaman sevgilerle...

MAVİ TUTKU dedi ki...

Doğum günü kutlu olsun. hayatı hep güzel ve anlam dolu olsun, zorluklar üst üste geldiğinde her zaman dayanacak gücü olsun, huzur, onur, adalet sağlık dolu bir ömrü olsun..

bilge dedi ki...

dilerim barış dolu bir dünyada sevdikleriyle sağlıklı mutlu yaşar sevgilerimi gönderiyorum..

Unknown dedi ki...

Sevgili Dilek Ablam ve Ela kardeşim;
hayırlı, sağlıklı nice seneler diliyorum Egemize. Küçük sevgilimi Allah dört gözden ayırmasın, gülen yüzü hiç solmasın..

sufi dedi ki...

Sevgili
Sesiber
Hasretsenfonileri Gülsen;
Elif
Maya;
Mesut;
Bilge;
Sedef;
Ayşegül;

Canlar, hepinize Ege namına güzel dualarınızdan dolayı teşekkür ederiz.ve üflediğiniz öpücüklerinizin egemizin süt kokan yanaklarından tekrar sizlere çoğalarak döndüğünü de bilmenizi isteriz.Çünkü çiçeği, böceği,aynadaki aksini, tanısın tanımasın herkesi,sinirli asabi adamı bile gidip pamuk elleriyle okşayan bir çocuktur kendileri sevgilerimizle. Ela @ Tontini

Zeugma dedi ki...

Geç kaldım ama ben de kutluyorum sevgili Ege'nin yeni yaşını..

O güzel gözleri sağlıklı, mutlu günler görsün hep. Ailesiyle birlikte nice yıllarda..
Sevgilerimle...

Yazmak Keyiftir dedi ki...

Sevgili TonTini !
Herşeyden önce hane bereketli ve pür nur olsun.
ELA nın müşkülü hızıra, oğluşun gözleri/gönlü ilyasa, bereketi de sana malum olmuş.
ELA annenin saçları hep gül bahçesi, oğluşun küll-i ömrü huzur, sağlık ve izzet içinde geçsin. Gelişinin bereketi hiç eksilmesin, daim olsun.
Sevgiyle ...

sufi dedi ki...

Sevgili Zeugma;
Geç kalmış sayılmazsın canım bak ben de geç kaldım yorumuna cevap yazmaya.Anneanne tarafı kutladılar bizler bu pazar annenin doğum gününde baba askerden terhis olup gelince üçünü birden kutlayacağız inşaallah teşekkürler ve sevgilerimle.
Sevgili Ali Dost;
Bu güzel duana "Allah, Allah" demekten başka ne gelir dilden?Senin de dediğin gibi küçük yunusumuzun ve tüm dünya çocuklarının dilerim küll-i ömrü huzur, sağlık ve izzet içinde geçer ana-babaları ve sevdikleriyle birlikte.Tontini.

Efsa dedi ki...

Örü sağlıklı yolu hep şans dolu ve açık olsun kuzunun. :)

Geç bir tebrik olduğunu biliyorum ama yeni okuyabildim sınav teleşından.

Sevgiyle kalsın tüm aileniz.